Μπορεί λόγω του κορονοϊού το βάρος αυτή την περίοδο να πέφτει στην
επιχειρηματική συνέχεια και στην απόδοση των συντάξεων. Την ίδια στιγμή
όμως, αν και με αργά βήματα, προχωρά και η υλοποίηση του σχεδίου
διάσωσης των υπερχρεωμένων και ελλειμματικών Ελληνικών Ταχυδρομείων.
Σύμφωνα με πληροφορίες το σχέδιο διάσωσης ύψους περίπου 350 εκατ. ευρώ,
έχει...
εκπονηθεί αλλά δεν έχει παρουσιαστεί ακόμη επίσημα λόγω της
πανδημίας. Όμως οι απαραίτητες διαρθρωτικές κινήσεις δεν μπορούν να
καθυστερούν συνεχώς καθώς όπως σημειώνουν αρμόδιοι παράγοντες τα ΕΛΤΑ
βρίσκονται ουσιαστικά σε "μηχανική υποστήριξη” δεδομένου πως
παρουσιάζουν έλλειμμα σχεδόν 6 εκατ. ευρώ κάθε μήνα.
Στη τελευταία του συνεδρίαση -που πραγματοποιήθηκε με τηλεδιάσκεψη λόγω
του κορονοϊού- το διοικητικό συμβούλιο των ΕΛΤΑ αποφάσισε να προχωρήσει
στην λύση της θυγατρικής εταιρείας ειδικού σκοπού ΚΕΚ ΕΛΤΑ και στην
πώληση του τομέα ενέργειας.
Αυτά, όμως, είναι απλά τα πρώτα από σειρά σκληρών μέτρων που αναμένεται
να ληφθούν μόλις ξεπεραστεί η κρίση της πανδημίας και επιστρέψουμε στην
κανονικότητα.
Το πιο κρίσιμο μέτρο του σχεδίου διάσωσης που εκπονεί η Ελληνική
Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας (σ.σ. το γνωστό "Υπερταμείο”) είναι η
μείωση του εργατικού κόστους. Αυτό θα προέλθει από τη μη ανανέωση
συμβάσεων αλλά και από πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου που σύμφωνα με
εκτιμήσεις μπορεί να αγγίξει και τους 2.000 εργαζόμενους δηλαδή σχεδόν
το 1/3 του προσωπικού.
Όπως έχουν αναφέρει κατά καιρούς κυβερνητικοί παράγοντες το κόστος
μισθοδοσίας είναι δυσανάλογα υψηλό για τις οικονομικές δυνατότητες της
εταιρείας. Στο πλαίσιο αυτό δεδομένο θεωρείται και το κλείσιμο
εκατοντάδων καταστημάτων στο σύνολο της χώρας.
Βασικός παράγοντας για την εξυγίανση των ΕΛΤΑ είναι και η είσπραξη των
απαιτήσεων από την καθολική υπηρεσία, δηλαδή των διακίνηση επιστολών σε
ολόκληρη τη χώρα. Σύμφωνα με την εταιρεία οι υποχρεώσεις για την
αποζημίωση της καθολικής υπηρεσίας κατά το διάστημα 2013-2018
υπολογίζονται σε 154 εκατ. ευρώ.
Συμφωνία 70 εκατ. ευρώ για τον ψηφιακό μετασχηματισμό
Καθοριστικής σημασίας για την αναδιάρθρωση των ΕΛΤΑ εκτιμάται ότι είναι
η προσαρμογή στην ψηφιακή εποχή. Στο πλαίσιο αυτό ανακοινώθηκε την
Τετάρτη η υπογραφή προγραμματικής συμφωνίας ύψους 70 εκατ. ευρώ μεταξύ
των ΕΛΤΑ και της Κοινωνίας της Πληροφορίας ΑΕ.
Η δράση Ψηφιακός Μετασχηματισμός των ΕΛΤΑ θα χρηματοδοτηθεί από
Επιχειρησιακά Προγράμματα του ΕΣΠΑ 2014 - 2020, το Πρόγραμμα Δημοσίων
Επενδύσεων και Ιδίους Πόρους.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός των Ελληνικών
Ταχυδρομείων, αποτελεί ένα σύνθετο πλέγμα δράσεων, που σε ένα επιτελικό
επίπεδο, μπορούν να ομαδοποιηθούν στα ακόλουθα πεδία:
1) Εκσυγχρονισμός των Υποδομών ΤΠΕ για την αποτελεσματική λειτουργία
του Οργανισμού, ο οποίος περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την αναβάθμιση του
μηχανογραφικού εξοπλισμού και των τηλεπικοινωνιακών υποδομών του
Οργανισμού για την παροχή ευρυζωνικών υπηρεσιών,
2) Υλοποίηση και Λειτουργία κρίσιμων Επιχειρησιακών Εφαρμογών
Πληροφορικής όπως Σύστημα Διαχείρισης Επιχειρησιακών Πόρων, Σύστημα
υποστήριξης λήψης αποφάσεων, αυτοματοποίηση του Ταχυδρομικού Δικτύου,
διαχείριση και ιχνηλασία όλων των ταχυδρομικών αντικειμένων, Ανάπτυξη
υποδομών Αυτόματης Ταξινόμησης και διαλογής, συστήματος τηλεματικής κ.α
3) Υλοποίηση και Λειτουργία νέων "έξυπνων” υπηρεσιών και επιχειρησιακών
μοντέλων προστιθέμενης αξίας όπως Ηλεκτρονικές Θυρίδες (Smart Parcel
Stations), Ψηφιακά Κέντρα Εξυπηρέτησης (Digital Branch), νέων ‘έξυπνων”
χρηματοοικονομικών υπηρεσιών, χρήση πολλαπλών καναλιών (Web, mobile
apps, Call Center, social Networks κλπ) κ.α
Του Κώστα Κετσιετζή
Πηγή:www.capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.