χθεσινή συνάντηση των Χρ. Σταικούρα και Κ. Χατζηδάκη με 50 περίπου εκπροσώπους των ανά την Ελλάδα σωματείων της εταιρείας.
Το μήνυμα που τους μετέφεραν οι δύο υπουργοί ήταν ότι δεν υπάρχει πλέον κανένα περιθώριο αντίδρασης μετά και την προ ημερών παραπομπή της Ελλάδας από την Κομισιόν στο Ευρωδικαστήριο για την μη ανάκτηση των κρατικών ενισχύσεων, ύψους 136 εκατ. ευρώ.
Η διορία που είχε η Ελλάδα έχει παρέλθει, κάθε ημέρα που περνά χωρίς λύση, η χώρα υποχρεούται σε καταβολή προστίμων, ενώ η ΔΕΗ,
προς την οποία η μεταλλουργία χρωστά πάνω από 340 εκατ. ευρώ, βρίσκεται
ξανά μπροστά στο δίλημμα να της κατεβάσει τους διακόπτες, καθώς εκείνη
έχει πάψει να εξοφλεί το ελάχιστο μηνιαίο συμφωνημένο ποσό, ύψους 2,5
εκατομμυρίων ευρώ.
Τα τελεσίγραφα παρέρχονται το ένα μετά το άλλο, ωστόσο σε αντίθεση με
το παρελθόν, όπου ο εκάστοτε υπουργός έκανε τα στραβά ματιά, και η ΔΕΗ καλούνταν
να βάλει πλάτες, φαίνεται ότι αυτή την φορά δεν υπάρχει άλλη ευκαιρία.
Στο ερώτημα που απεύθυναν οι εκπρόσωποι των σωματείων προς τους δύο
υπουργούς, ποιο θα είναι το επόμενο βήμα, η απάντηση που πήραν ότι η
απόφαση για ιδιωτικοποίηση είναι ειλημμένη, ανεξάρτητα αν θα προηγηθεί
εκκαθάριση εν λειτουργία της επιχείρησης ή τοποθέτηση ειδικού
διαχειριστή με βάση πάντα το πτωχευτικό δίκαιο.
Τα σωματεία καλούνται ως τα τέλη του χρόνου να έχουν προσκομίσει τις προτάσεις τους, οι οποίες θα πρέπει να είναι ρεαλιστικές, όπως επεσήμανε ο Κ. Χατζηδάκης, και να κινούνται στο πλαίσιο της απόφασης παραπομπής της Ελλάδας στο Ευρωδικαστήριο. Κλειδί στο κεφάλαιο ΛΑΡΚΟ, η λέξη «ασυνέχεια», όπως λένε από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, γεγονός που σημαίνει ότι την επόμενη σελίδα της μεταλλουργίας θα την γράψει μια νέα νομική οντότητα.
Η υφιστάμενη θα πάψει να υφίσταται, αφού θα μπει υπό καθεστώς πτωχευτικού δικαίου, και η εταιρεία θα «σπάσει» σε κομμάτια, τα πιο υγιή εκ των οποίων θα πωληθούν μέσα από δύο διαφορετικούς διαγωνισμούς. Έναν που θα αφορά το εργοστάσιο της Λάρυμνας και έναν που θα έχει αντικείμενο τα ορυχεία και τα μεταλλευτικά δικαιώματα.
Στόχος της κυβέρνησης είναι οι δύο αυτοί διαγωνισμοί να διεξαχθούν
παράλληλα – κατά το μοντέλο του 2014, το οποίο είχε μπλοκάρει ο ΣΥΡΙΖΑ– προκειμένου να δοθεί η δυνατότητα αγοράς της ΛΑΡΚΟ ακόμη και από τον ίδιο επενδυτή.
ΕΛΤΑ : Περικοπή θέσεων εργασίας, λουκέτο σε καταστήματα Στα ΕΛΤΑ οι περικοπές θεωρούνται δεδομένες, το ερώτημα είναι πόσους εργαζόμενους θα αφορούν από το σύνολο των περίπου 6.500, καθώς και σε πόσα καταστήματα θα μπει λουκέτο.
Κλειδί εδώ είναι να βρεθούν τα κεφάλαια που θα χρηματοδοτήσουν την εθελουσία έξοδο, βασικό στοιχείο της εξυγίανσης, η οποία θα είναι ακριβή, και θα έπρεπε να είχε γίνει χθες. Σε αντίθεση με την ΔΕΗ που θα χρηματοδοτήσει η ίδια τις εθελουσίες εξόδους του προσωπικού της, στην περίπτωση των ΕΛΤΑ αναζητούνται κονδύλια από τον προϋπολογισμό.
Τα ταχυδρομεία ήλπιζαν να βρουν τα ποσά από την επιστροφή του μεγαλύτερου μέρους των περίπου 200 εκατ. ευρώ που τους χρωστά το Δημόσιο ως αποζημίωση για την παροχή από τα ταχυδρομεία της λεγόμενης καθολικής υπηρεσίας.
Αν και η κυβέρνηση είχε δεσμευθεί ότι θα τους αποδώσει το παραπάνω κονδύλι, φαίνεται ότι ακόμη δεν έχει καταφέρει να το εξασφαλίσει. Ακόμη όμως και να βρεθούν τα χρήματα, και πάλι η νέα διοίκηση των ΕΛΤΑ θα κληθεί να βάλει βαθιά το μαχαίρι στην εταιρεία.
Στο τραπέζι βρίσκεται πάντα το σχέδιο στρατηγικού σχεδιασμού για την περίοδο 2018 – 2021 που είχε παρουσιάσει στην προηγούμενη διοίκηση, η PwC, προτείνοντας σειρά μέτρων, εκ των οποίων το πιο σημαντικό ήταν το ψαλίδι κατά 83 εκατ. ευρώ μέχρι το 2021 στα κόστη λειτουργίας. Στην πράξη αυτό σήμαινε, μείωση του μόνιμου προσωπικού κατά 2.100 θέσεις εργασίας (από 6.500 σήμερα) και κλείσιμο περίπου 250 καταστημάτων, προκειμένου να απομείνουν πανελλαδικά γύρω στα 450 από 700 σήμερα.
Επειδή πάντως, η αιμορραγία των ταχυδρομείων είναι καθημερινή – υπολογίζεται ότι κάθε μήνα μπαίνουν μέσα γύρω στα 3,5 εκατ. ευρώ- οι αποφάσεις δεν θα αργήσουν. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του ομίλου για το 2018 τα οποία δημοσιεύτηκαν τον Νοέμβριο, η επιχείρηση εμφάνισε πέρυσι 13,8 εκατ ευρώ λειτουργικές ζημιές, και 16,8 εκατ ευρώ ζημιές μετά από φόρους. Οσο για την αύξηση κατά 7% των εσόδων της, που ανήλθαν στα 363 εκατ ευρώ, αυτό οφείλονταν στις πωλήσεις ενέργειας, και στην αύξηση εσόδων της θυγατρικής ΕΛΤΑ Courier, όχι στα έσοδα από αλληλογραφία.
Τα τελευταία μειώθηκαν πέρυσι κατά 6% και διαμορφώθηκαν σε 168 εκατ ευρώ, ακολουθώντας την σταθερά πτωτική τάση των τελευταίων ετών. Η καθαρή αρνητική θέση των ΕΛΤΑ ήταν πέρυσι γύρω στα 80 εκατ. ευρώ, ενώ φέτος εκτιμάται ότι η χρονιά θα κλείσει στα 100 εκατ. ευρώ.
Πηγη:economico.gr
Τα σωματεία καλούνται ως τα τέλη του χρόνου να έχουν προσκομίσει τις προτάσεις τους, οι οποίες θα πρέπει να είναι ρεαλιστικές, όπως επεσήμανε ο Κ. Χατζηδάκης, και να κινούνται στο πλαίσιο της απόφασης παραπομπής της Ελλάδας στο Ευρωδικαστήριο. Κλειδί στο κεφάλαιο ΛΑΡΚΟ, η λέξη «ασυνέχεια», όπως λένε από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, γεγονός που σημαίνει ότι την επόμενη σελίδα της μεταλλουργίας θα την γράψει μια νέα νομική οντότητα.
Η υφιστάμενη θα πάψει να υφίσταται, αφού θα μπει υπό καθεστώς πτωχευτικού δικαίου, και η εταιρεία θα «σπάσει» σε κομμάτια, τα πιο υγιή εκ των οποίων θα πωληθούν μέσα από δύο διαφορετικούς διαγωνισμούς. Έναν που θα αφορά το εργοστάσιο της Λάρυμνας και έναν που θα έχει αντικείμενο τα ορυχεία και τα μεταλλευτικά δικαιώματα.
ΕΛΤΑ : Περικοπή θέσεων εργασίας, λουκέτο σε καταστήματα Στα ΕΛΤΑ οι περικοπές θεωρούνται δεδομένες, το ερώτημα είναι πόσους εργαζόμενους θα αφορούν από το σύνολο των περίπου 6.500, καθώς και σε πόσα καταστήματα θα μπει λουκέτο.
Κλειδί εδώ είναι να βρεθούν τα κεφάλαια που θα χρηματοδοτήσουν την εθελουσία έξοδο, βασικό στοιχείο της εξυγίανσης, η οποία θα είναι ακριβή, και θα έπρεπε να είχε γίνει χθες. Σε αντίθεση με την ΔΕΗ που θα χρηματοδοτήσει η ίδια τις εθελουσίες εξόδους του προσωπικού της, στην περίπτωση των ΕΛΤΑ αναζητούνται κονδύλια από τον προϋπολογισμό.
Τα ταχυδρομεία ήλπιζαν να βρουν τα ποσά από την επιστροφή του μεγαλύτερου μέρους των περίπου 200 εκατ. ευρώ που τους χρωστά το Δημόσιο ως αποζημίωση για την παροχή από τα ταχυδρομεία της λεγόμενης καθολικής υπηρεσίας.
Αν και η κυβέρνηση είχε δεσμευθεί ότι θα τους αποδώσει το παραπάνω κονδύλι, φαίνεται ότι ακόμη δεν έχει καταφέρει να το εξασφαλίσει. Ακόμη όμως και να βρεθούν τα χρήματα, και πάλι η νέα διοίκηση των ΕΛΤΑ θα κληθεί να βάλει βαθιά το μαχαίρι στην εταιρεία.
Στο τραπέζι βρίσκεται πάντα το σχέδιο στρατηγικού σχεδιασμού για την περίοδο 2018 – 2021 που είχε παρουσιάσει στην προηγούμενη διοίκηση, η PwC, προτείνοντας σειρά μέτρων, εκ των οποίων το πιο σημαντικό ήταν το ψαλίδι κατά 83 εκατ. ευρώ μέχρι το 2021 στα κόστη λειτουργίας. Στην πράξη αυτό σήμαινε, μείωση του μόνιμου προσωπικού κατά 2.100 θέσεις εργασίας (από 6.500 σήμερα) και κλείσιμο περίπου 250 καταστημάτων, προκειμένου να απομείνουν πανελλαδικά γύρω στα 450 από 700 σήμερα.
Επειδή πάντως, η αιμορραγία των ταχυδρομείων είναι καθημερινή – υπολογίζεται ότι κάθε μήνα μπαίνουν μέσα γύρω στα 3,5 εκατ. ευρώ- οι αποφάσεις δεν θα αργήσουν. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του ομίλου για το 2018 τα οποία δημοσιεύτηκαν τον Νοέμβριο, η επιχείρηση εμφάνισε πέρυσι 13,8 εκατ ευρώ λειτουργικές ζημιές, και 16,8 εκατ ευρώ ζημιές μετά από φόρους. Οσο για την αύξηση κατά 7% των εσόδων της, που ανήλθαν στα 363 εκατ ευρώ, αυτό οφείλονταν στις πωλήσεις ενέργειας, και στην αύξηση εσόδων της θυγατρικής ΕΛΤΑ Courier, όχι στα έσοδα από αλληλογραφία.
Τα τελευταία μειώθηκαν πέρυσι κατά 6% και διαμορφώθηκαν σε 168 εκατ ευρώ, ακολουθώντας την σταθερά πτωτική τάση των τελευταίων ετών. Η καθαρή αρνητική θέση των ΕΛΤΑ ήταν πέρυσι γύρω στα 80 εκατ. ευρώ, ενώ φέτος εκτιμάται ότι η χρονιά θα κλείσει στα 100 εκατ. ευρώ.
Πηγη:economico.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.