Πρόθυμο για...
άμεση προσαρμογή στην απόφαση του ΣτΕ για αναμόρφωση της αντικειμενικής αξίας στις περιοχές του Ψυχικού, της Φιλοθέης, του Νέου Βουτζά και των Δελφών, δηλώνει το υπουργείο οικονομικών αποκλείοντας προς το παρόν την επίσπευση της συνολικής αλλαγής των αξιών προκειμένου αυτές να προσεγγίσουν τις εμπορικές.
άμεση προσαρμογή στην απόφαση του ΣτΕ για αναμόρφωση της αντικειμενικής αξίας στις περιοχές του Ψυχικού, της Φιλοθέης, του Νέου Βουτζά και των Δελφών, δηλώνει το υπουργείο οικονομικών αποκλείοντας προς το παρόν την επίσπευση της συνολικής αλλαγής των αξιών προκειμένου αυτές να προσεγγίσουν τις εμπορικές.
Τούτο με δεδομένο ότι στο σκεπτικό της απόφασης προκρίνεται
το δημόσιο συμφέρον (δηλαδή δεν αναμένεται να επιστραφούν χρήματα στους
ιδιοκτήτες από τον ΕΝΦΙΑ του 2016) και οι νέες αξίες θα ισχύσουν για το
προσδιορισμό του ΕΝΦΙΑ από 1/1/2017.
Η διασφάλιση της μη επιστροφής χρημάτων από ΕΝΦΙΑ εξασφαλίζεται από το γεγονός ότι η ακύρωση των αντικειμενικών αξιών έχει ισχύ από τον Ιούνιο του 2016 που έφτασε η υπόθεση στο ΣτΕ, και όχι από τον Μάιο του 2015 ή ούτε καν από 1.1.2016 που ίσχυαν οι νέες τιμές όπως αναπροσαρμόστηκαν αναδρομικά την περασμένη άνοιξη και πάλι μετά από απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Αν το έκανε αυτό, ο ΕΝΦΙΑ του 2016 που υπολογίζεται στην τιμή ζώνη που ίσχυε την 1η Ιανουαρίου θα έβγαινε άκυρος και θα έπρεπε να επιστραφούν χρήματα στους πολίτες. Επίσης θα έβγαινε άκυρος και ο φόρος μεταβίβασης για αγοραπωλησίες μετά τον Μάιο του 2015. Δικαίωμα επιστροφής φόρου μεταβίβασης θα έχουν μόνον οι ιδιοκτήτες ακινήτων που άλλαξαν χέρια μετά τις 8.6.2016, ημερομηνία δηλαδή που έφτασαν οι υποθέσεις να συζητηθούν στο δικαστήριο.
Πρόκειται για μια ακόμη μερική διευθέτηση μια από τις χιλιάδες προσφυγές που έχουν γίνει για την επιβολή του ΕΝΦΙΑ από δεκάδες περιοχές της χώρας που περιμένουν ακόμη να κριθούν από το ΣτΕ.
Το θέμα αναμένεται να καλυφθεί οριστικά με την ριζική αναπροσαρμογή των αντικειμενικών αξιών που έχει σχεδιαστεί κα ενταχθεί στο ελληνικό πρόγραμμα από τον Ιούνιο του 2017.
Οι πιο χαρακτηριστικές περιπτώσεις τέτοιων αποφάσεων είναι δύο
Η πρώτη εκδόθηκε το Φθινόπωρο του 2014 και έκρινε αντισυνταγματικές τις περικοπές που έγιναν το 2012 σε μισθούς συντάξεις σε στελέχη των ενόπλων δυνάμεων, των σωμάτων ασφαλείας του λιμενικού και τις πυροσβεστικής φορτώνοντας το προϋπολογισμό με την υποχρέωση καταβολής αναδρομικών 439 εκ ευρώ από 1/1/2015 .Μετά τις εθνικές εκλογές την αλλαγή Κυβέρνησης και την περιπέτεια του πρώτου εξαμήνου του 2015 το θέμα πίσω και σήμερα όλοι όσοι δικαιούνται τα αναδρομικά συνεχίζουν να τα διεκδικούν.
Η δεύτερη δημοσιονομική βόμβα από το ΣτΕ ήρθε το Σεπτέμβριο του 2015 όταν έκρινε ότι οι μειώσεις στις κύριες και επικουρικές συντάξεις που επιβλήθηκαν την 01-01-2012 και την 01-01-2013 είναι αντισυνταγματικές και ότι οι τότε κυβερνώντες δεν είχαν προβεί στην απαιτούμενη μελέτη, προβαίνοντας αυθαίρετα στις περικοπές των συντάξεων όλων των δικαιούχων.
Η απόφαση έφερε σε αμηχανία το τότε οικονομικό επιτελείο αφού το επιπλέον κόστος κυμαίνονταν ανάλογα με διάφορους υπολογισμούς από 2 δις ευρώ έως και 5,6 δις ευρώ.
Το θέμα φαίνεται ότι έλυσε μια περίεργη ερμηνεία των υφιστάμενων συντάξεων που έφερε ο νέος ασφαλιστικός νόμος . Επιβάλλοντας το νέο τρόπο προσδιορισμού των συντάξεων δεν μείωσε μεν τις υφιστάμενες κύριες συντάξεις αλλά ονόμασε προσωπική διαφορά την απόσταση που χωρίζει τις νέες από τις παλιές συντάξεις Με την μείωση των νέων συντάξεων η οποία κατά το υπουργείο θα έπρεπε να γίνει και στις υφιστάμενες και την διατήρηση της προσωπικής διαφοράς θεωρείται ότι καλύπτονται τα αναδρομικά που θα έπρεπε να πάρουν οι παλιοί συνταξιούχοι . Τούτο παρά το γεγονός ότι με βάση το ελληνικό δίκαιο ότι η αναδρομική εφαρμογή νόμου ισχύει μόνο όταν είναι σε όφελος και όχι σε βάρος του πολίτη.
Πηγη:news247.gr
Η διασφάλιση της μη επιστροφής χρημάτων από ΕΝΦΙΑ εξασφαλίζεται από το γεγονός ότι η ακύρωση των αντικειμενικών αξιών έχει ισχύ από τον Ιούνιο του 2016 που έφτασε η υπόθεση στο ΣτΕ, και όχι από τον Μάιο του 2015 ή ούτε καν από 1.1.2016 που ίσχυαν οι νέες τιμές όπως αναπροσαρμόστηκαν αναδρομικά την περασμένη άνοιξη και πάλι μετά από απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Αν το έκανε αυτό, ο ΕΝΦΙΑ του 2016 που υπολογίζεται στην τιμή ζώνη που ίσχυε την 1η Ιανουαρίου θα έβγαινε άκυρος και θα έπρεπε να επιστραφούν χρήματα στους πολίτες. Επίσης θα έβγαινε άκυρος και ο φόρος μεταβίβασης για αγοραπωλησίες μετά τον Μάιο του 2015. Δικαίωμα επιστροφής φόρου μεταβίβασης θα έχουν μόνον οι ιδιοκτήτες ακινήτων που άλλαξαν χέρια μετά τις 8.6.2016, ημερομηνία δηλαδή που έφτασαν οι υποθέσεις να συζητηθούν στο δικαστήριο.
Πρόκειται για μια ακόμη μερική διευθέτηση μια από τις χιλιάδες προσφυγές που έχουν γίνει για την επιβολή του ΕΝΦΙΑ από δεκάδες περιοχές της χώρας που περιμένουν ακόμη να κριθούν από το ΣτΕ.
Το θέμα αναμένεται να καλυφθεί οριστικά με την ριζική αναπροσαρμογή των αντικειμενικών αξιών που έχει σχεδιαστεί κα ενταχθεί στο ελληνικό πρόγραμμα από τον Ιούνιο του 2017.
Εφαρμογή με βάση το δημόσιο συμφέρον
Η αλήθεια είναι ότι πολλές αποφάσεις του ΣτΕ εφαρμόστηκαν μερικώς που εκδόθηκαν στα χρόνια των μνημονίων εφαρμόστηκαν μερικώς ή δεν εφαρμόστηκαν καθόλου προς χάριν του «δημοσίου συμφέροντος». Μιας έννοιας που έχει την βάση της στο να μην τιναχθεί στο αέρα ο δημοσιονομικός σχεδιασμός της χώρας παρά το γεγονός ότι η εφαρμογή του στηρίχθηκε σε φόρους ή περικοπές που αντιβαίνουν το Σύνταγμα.Οι πιο χαρακτηριστικές περιπτώσεις τέτοιων αποφάσεων είναι δύο
Η πρώτη εκδόθηκε το Φθινόπωρο του 2014 και έκρινε αντισυνταγματικές τις περικοπές που έγιναν το 2012 σε μισθούς συντάξεις σε στελέχη των ενόπλων δυνάμεων, των σωμάτων ασφαλείας του λιμενικού και τις πυροσβεστικής φορτώνοντας το προϋπολογισμό με την υποχρέωση καταβολής αναδρομικών 439 εκ ευρώ από 1/1/2015 .Μετά τις εθνικές εκλογές την αλλαγή Κυβέρνησης και την περιπέτεια του πρώτου εξαμήνου του 2015 το θέμα πίσω και σήμερα όλοι όσοι δικαιούνται τα αναδρομικά συνεχίζουν να τα διεκδικούν.
Η δεύτερη δημοσιονομική βόμβα από το ΣτΕ ήρθε το Σεπτέμβριο του 2015 όταν έκρινε ότι οι μειώσεις στις κύριες και επικουρικές συντάξεις που επιβλήθηκαν την 01-01-2012 και την 01-01-2013 είναι αντισυνταγματικές και ότι οι τότε κυβερνώντες δεν είχαν προβεί στην απαιτούμενη μελέτη, προβαίνοντας αυθαίρετα στις περικοπές των συντάξεων όλων των δικαιούχων.
Η απόφαση έφερε σε αμηχανία το τότε οικονομικό επιτελείο αφού το επιπλέον κόστος κυμαίνονταν ανάλογα με διάφορους υπολογισμούς από 2 δις ευρώ έως και 5,6 δις ευρώ.
Το θέμα φαίνεται ότι έλυσε μια περίεργη ερμηνεία των υφιστάμενων συντάξεων που έφερε ο νέος ασφαλιστικός νόμος . Επιβάλλοντας το νέο τρόπο προσδιορισμού των συντάξεων δεν μείωσε μεν τις υφιστάμενες κύριες συντάξεις αλλά ονόμασε προσωπική διαφορά την απόσταση που χωρίζει τις νέες από τις παλιές συντάξεις Με την μείωση των νέων συντάξεων η οποία κατά το υπουργείο θα έπρεπε να γίνει και στις υφιστάμενες και την διατήρηση της προσωπικής διαφοράς θεωρείται ότι καλύπτονται τα αναδρομικά που θα έπρεπε να πάρουν οι παλιοί συνταξιούχοι . Τούτο παρά το γεγονός ότι με βάση το ελληνικό δίκαιο ότι η αναδρομική εφαρμογή νόμου ισχύει μόνο όταν είναι σε όφελος και όχι σε βάρος του πολίτη.
Πηγη:news247.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.